mj
- System działa w częstotliwości 5,8 GHz i jest to techniczny parametr będący podstawowym wymogiem interoperacyjności, więc system technicznie może się komunikować z innymi systemami – powiedział Cywiński, podkreślając, że deklaracje Autostrady Wielkopolskiej dotyczące budowy własnego systemu, nie powinny być brane dosłownie.
- Autostrada Wielkopolska nie jest tranzytowym korytarzem biegnącym przez całą Polskę, nie jest też częścią niemieckiego systemu drogowego, lecz polską autostradą. Wydaje się logiczne, że kierowcy poruszający się po polskich drogach nie powinni znajdować się w sytuacji, w której muszą zastanawiać się czy są na autostradzie prywatnej czy nie – powiedział Cywiński. - Wiem, że są prowadzone rozmowy pomiędzy Generalną Dyrekcją a koncesjonariuszami. Sądzę, że deklaracje Autostrady Wielkopolskiej należy traktować raczej jako swoiście rozumiane zaproszenie do negocjacji niż poważną deklarację budowy własnego systemu – Powiedział szef Kapsch dodając, że jego spółka jest gotowa wdrożyć viaTOLL wszędzie tam, gdzie wskaże nasz zleceniodawca, czyli GDDKiA.