Partner serwisu
Drogi i autostrady

Cywiński: Interoperacyjność to kwestia komercyjna, a nie techniczna

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

mj

Data publikacji:
13-07-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Cywiński: Interoperacyjność to kwestia komercyjna, a nie techniczna
Marek Cywiński (fot. Kapsch)
- Interoperacyjność jest problemem komercyjnym, a nie technologicznym. Operatorzy w poszczególnych krajach muszą po prostu dogadać się co do sposobu rozliczeń za przejazdy. A dyrektywa Unii Europejskiej ich do tego obliguje – powiedział Marek Cywiński, dyrektor wykonawczy Kapsch Polska, odnosząc się do zarzutów dotyczących niezgodności systemu ViaTOLL z innymi systemami działającymi w Europie.

- System działa w częstotliwości 5,8 GHz i jest to techniczny parametr będący podstawowym wymogiem interoperacyjności,  więc system technicznie może się komunikować z innymi systemami – powiedział Cywiński, podkreślając, że deklaracje Autostrady Wielkopolskiej dotyczące budowy własnego systemu, nie powinny być brane dosłownie.

 

- Autostrada Wielkopolska nie jest tranzytowym korytarzem biegnącym przez całą Polskę, nie jest też częścią niemieckiego systemu drogowego, lecz polską autostradą. Wydaje się logiczne, że kierowcy poruszający się po polskich drogach nie powinni znajdować się w sytuacji, w której muszą zastanawiać się czy są na autostradzie prywatnej czy nie – powiedział Cywiński. - Wiem, że są prowadzone rozmowy pomiędzy Generalną Dyrekcją a koncesjonariuszami. Sądzę, że deklaracje Autostrady Wielkopolskiej należy traktować raczej jako swoiście rozumiane zaproszenie do negocjacji niż poważną deklarację budowy własnego systemu – Powiedział szef Kapsch dodając, że jego spółka jest gotowa wdrożyć viaTOLL wszędzie tam, gdzie wskaże nasz zleceniodawca, czyli GDDKiA.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5